torsdag 13 januari 2011

Jag gillar ju alkohol


Idag var jag hos barnmorskan. När hon frågade mig hur ofta jag dricker en stor mängd alkohol så svarade jag att allt är faktiskt relativt! Med en stor mängd alkohol menade barnmorskan 4 glas vin, öl drinkar och liknande. Då skrattade jag och frågade om barnmorskan skämtade med mig. Sen sa jag det att ja då måste jag väl tyvärr säga att jag dricker 8 glas i månaden iallafall. ( Trappade ner lite lagom kände jag). Trots min nertrappning blev jag i kryssad som " Dricker ofta alkohol". Kanske bör se över mina alkoholvanor med andra ord. Trist! Sen frågade hon om min hälsa och då sa jag att jag har en bra hälsa. Då tittade hon på mig igen och sa att om jag nu svarade på frågan igen och hade alkholvanorna i åtanke, vad blir frökens svar då? Då fick jag ge med mig och sa tillsist att min hälsa är OK.

Jobbigt det är när man tror att man mår bättre en vad man gör.. Mitt blodtryck är superperfekt tydligen! Något att skryta om iallafall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar